Feeling hot hot hot!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Vaes - WaarBenJij.nu Feeling hot hot hot!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Vaes - WaarBenJij.nu

Feeling hot hot hot!!

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

27 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Wow wat een ervaring!! Pas een paar dagen hier en nu al verkocht! Wat een land, wat een cultuur, wat een weer en wat een instelling.

De mensen hier zijn ongelooflijk aardig en behulpzaam, maar traaaaaag! Ik voel me net een bekend persoon. Iedereen zwaait, roept of fluit naar ons.

Vrijdag hebben we een uitgebreide wandeltocht van twee uur gemaakt, waarbij Robert ons van alles verteld heeft over Paramaribo. Gelukkig was het bewolkt, want het is echt ontzettend warm hier. De frisse wind zorgt wel voor wat afkoeling.
's Avonds hebben we gezellig met de hele groep gegeten. Om 21.00 uur zaten we aan tafel en het was 22.30 uur voordat iedereen wat te eten had. Alles gaat hier volgens het motto 'No spang', wat 'Maak je niet druk' betekent. Mensen nemen zich uitgebreid de tijd voor alles.

Oh en pap, het zijn waarschijnlijk muizen of gekko's in het plafond of op het dak en het doet me niks. Ook hebben we al twee dode kakkerlakken gevonden en ook dat deed me niks. Dat had jij zeker niet gedacht!!

Gisteren hebben we ter ere van Koningsdag een feestje gebouwd op een partyboot. Ik denk dat dit een van de zeldzame momenten is geweest dat de blanke mensen in de meerderheid waren!

Het verkeer is hier een ramp!! Als er hier boetes uitgedeeld zouden worden voor toeteren, dan was Suriname het rijkste land ter wereld!
Het is een hele ervaring om hier te fietsen. Je moet op de eerste plaats aan de linkerkant fietsen. De eerste dag roep je ook alleen maar naar elkaar: 'Links fietsen!!!'.

Ons huisje bevalt goed! Een beetje 'back to basic', maar het is allemaal prima te doen. Sasha, de waakhond, let goed op ons. En als gevangenen achter tralies voelen we ons volkomen veilig!

Verder hebben we nog gekeken naar de wandelvierdaagse! Dat gaat er nogal anders aan toe dan in Nederland. Iedereen is verkleed en het is één groot feest!

Vanmiddag gaan we op trip. Dolfijnen spotten, verschillende plantages bezoeken, naar Nieuw Amsterdam en kaaimannen spotten en vangen. Ik ben benieuwd!!

Bedankt voor alle leuke reacties, heel leuk om te lezen!!
En lieve kinderen van groep 3/4, leuk dat jullie me thuis ook volgen. Heel lief die berichtjes!!
Luca, ik heb je bandje bij me. Ik zal foto's voor je maken als ik op de school kom.

Zo, nu ga ik kaaimannen vangen!
Tan Bun,
Liefs Inge

  • 27 April 2014 - 16:31

    Rianne:

    Zooooo herkenbaar! Echt mega.
    Vooral genieten!!!!

    liefs Rianne

  • 27 April 2014 - 17:44

    Luca Vermij:

    Lieve juf Inge,

    Wat leuk dat je mijn bandje meegenomen hebt!! (TROTS!)
    Als je het draagt dan denk je altijd een beetje aan mij, ik mis je in de klas!

    Heel veel plezier en vang maar veel kaaimannen!

    XX Luca

  • 27 April 2014 - 19:46

    Twan:

    Hallo juf Inge,


    Wat een leuke berichjes

    Maar waarom ga je eigenlijk weg ?

    Waarom blijf je niet gewoon bij ons op school ?

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxTwan









  • 28 April 2014 - 14:13

    Twan:

    Halo juf Inge ,

    Ik mis je weleens in de klas
    xxx twan














  • 29 April 2014 - 19:58

    Dannij Wijers :

    Hallo juf Inge ik ben het broertje van lara heb je het leuk in Suriname

  • 29 April 2014 - 20:05

    Lara Wijers:

    Juf Inge

    Is het leuk in Suriname ?
    Ik mis je zo.
    Is die hond van jou?
    Kom je een keer kijken naar school
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Van Lara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Inge

Ik ga 3 maanden juffen in Suriname. Volg mijn reis en laat af en toe een berichtje voor me achter!

Actief sinds 07 April 2014
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 12693

Voorgaande reizen:

29 December 2015 - 24 Juni 2016

California dreaming

24 April 2014 - 16 Juli 2014

Sweet Sranan

Landen bezocht: