Long time no see/speak - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Vaes - WaarBenJij.nu Long time no see/speak - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Vaes - WaarBenJij.nu

Long time no see/speak

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

11 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Wat een tijd geleden alweer dat ik heb geschreven... Dat wil niet zeggen dat ik niks mee heb gemaakt, maar juist dat ik ontzettend druk bezig ben met genieten!!

Vorige week hebben we weer een boel leuke dingen gedaan!
Allereerst waren we druk met de laatste voorbereidingen voor de opening van de mediatheek. De boeken werden uitgesorteerd en op alfabetische volgorde in de kasten gezet. Verder werden de laatste spullen geleverd, de versieringen moesten gehaald worden en natuurlijk kon een versnapering voor tijdens de feestelijke opening niet ontbreken!
De muurschildering is ein-de-lijk af. We hebben ons een beetje verkeken op hoeveel werk dit wel niet was. Maar wat is hij mooi geworden (al zeggen we het zelf)!!
Om de opening van de mediatheek schoolbreed te vieren zijn we de klassen langs gegaan om de kinderen een dansje te leren op het lied 'Hallo wereld' van Kinderen voor Kinderen. Ik heb deze week dus meerdere keren voor alle klassen gestaan, van kleuters tot groep 8 . En dat was leuk zeg! Want alle leerlingen waren op hun eigen manier enthousiast over de dans. Groep 8 kwam ons zelfs vragen of ze niets extra's konden doen tijdens de opening.
En vanmorgen was het zo ver. De kinderen konden niet wachten tot we gingen beginnen. Na het volkslied en het hijsen van de vlag was het tijd om te beginnen. Met de hele school hebben we gedanst en gezongen. Heel officieel heeft de directrice een lint doorgeknipt onder luid applaus van de kinderen. Alle klassen mochten om de beurt een kijkje komen nemen. Ze kunnen niet wachten tot ze mogen werken in hun nieuwe mediatheek.

Ook wordt er behoorlijk wat gesport hier!! Zumba, salsa, bachata, yoga, kickboksen en joggen staan al op ons lijstje. Lekker zjweite met dit warme weer! Ook lachen de Surinamers om die bakra's op de fiets. Bakra's staat voor blanke mensen.

Oh en we zijn ook nog naar het casino geweest, ik heb het rijk alleen gehad voor een weekend, de puppy's zijn flink gegroeid, ik volg niet alleen salsa 2 maar ook bachata les, we hebben Anouks verjaardag gevierd, we zijn lekker uit gaan eten. Hopelijk ben ik niks vergeten!

Ik hoorde dat jullie in Nederland behoorlijk last hebben gehad van noodweer. Dan weten jullie nu dus hoe wij ons hier soms voelen!!

Vrijdag vertrekken we op vierdaagse trip naar de Voltzberg. Hier staat een wandeltocht van acht uur op de planning. Als ik terug denk aan de spierpijn die ik had van een uur krachttraining tijdens het kickboksen, knijp ik hem een beetje... Op karakter zeggen we dan maar!

Vanavond lekker de stembanden belasten. We gaan met de hele groep karaoke zingen. Maar nu eerst een feestmaal bereiden, want meneer Ferrier komt zo eten.

Tot dinsdag dan maar, want dan zal ik vast wel weer een hoop foto's en verhalen hebben van het weekend.

Bosi Inge!

• 11 Juni 2014 - 22:48

Christy:

Haaaa die Inge,
    De moersjildering zuut der eg sjoon oet!
    Es ig det zo leas zeet geer wal heel veul aant sjporte. Esse truuk kums kenne ver dig neet meer truuk. Den busse ein en al spierbundel haha
    Veul plezeer en succes mit die veerdaagse trip. Geniet der van! xxxxxx