Dansi èn skoro - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Vaes - WaarBenJij.nu Dansi èn skoro - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Vaes - WaarBenJij.nu

Dansi èn skoro

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

07 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Kuneti!

Wat vliegt de tijd! Ik heb er al twee dagen op zitten als ifrow Inge. Maandag was het luie leven voorbij, de eerste stagedag was aangebroken. We hebben kennis gemaakt op onze stageschool. Hier werden we heel gastvrij ontvangen en het team was enthousiast over onze komst! We mochten in alle klassen rond kijken, zodat we zelf met een voorstel konden komen qua stageklas. Vandaag hebben we ons, na veel overleggen en hard nadenken (wat een twijfelende huisgenoten heb ik!), verdeeld over verschillende klassen. Voor mij was de keuze niet moeilijk, onderbouw!! Ik mag op maandag gaan juffen bij de kleine kleuterkes in groep 2, heerlijk!! Op dinsdag, woensdag en donderdag leer ik kinderen rekenen, lezen en schrijven in groep 3. Mam, geen Habiletjes in de klas...
De kinderen zijn dolenthousiast over onze komst. 'De juf met de mooie gouden haren'. Aan knuffels kom ik ook zeker niet tekort. Volgens mij heeft zo'n beetje de halve school me al omhelsd.
Verder zijn de kinderen hier erg beleefd tegen de leerkrachten en spreken ze met twee woorden. Een ander verschil met Nederland, is dat er vrijwel altijd twee leerkrachten in de klas zijn. Zij hebben zich gespecialiseerd in verschillende vakken. Als de ene leerkracht les geeft, dan kijkt de andere leerkracht het werk van de vorige les na. Na school is dus alles al gedaan, zodat iedereen op tijd naar huis kan.

Ik ben heeeeeel benieuwd naar alles wat mij nog te wachten staat als juf in Suriname!

Ohhh, bijna vergeten! Maandag hadden we onze eerste salsales. Ik heb me dood gelachen met onze leraar. Ik hoop dat ik hem een keer mag filmen. De basispassen zitten er in ieder geval al in. Donderdag weer een nieuwe les. 's Avonds gaan we onze moves laten zien tussen de 'locals'. Maar even flink stretchen van tevoren, zodat de heupen zo los mogelijk zijn. We lijken strijkplanken tegenover de mensen hier. Als het om aan te zien is, komen er misschien nog wat filmpjes online. Zo niet, dan zal ik jullie dat besparen!

Bedtijd!
Sribi switi, slaap lekker

• 07 Mei 2014 - 11:25

Fanny:

Oehlala! Salsa!
    Je komt vast heel losjes terug ;)
    Veel plezier als juf! Lijkt me heerlijk al die knuffels.
    xx

• 07 Mei 2014 - 18:24

Christy:

Leerse os die salsadansjes oug esse truuk bus?!
    Heel veul plezeer en succes nog! ;)
    xxxxxx

• 08 Mei 2014 - 22:35

Lieke:

Ha sjat! Wat leuk om te lezen dat t goed met je gaat! Lekker genieten! Veel succes en dikke kus!

• 10 Mei 2014 - 16:03

Twan:

Hee juf Inge,

Wij zijn op schoolreisje geweest naar atractiepark tovereland.
    Ik ben in de Troj geweest met juf Maartje.

xxxxxxTwan

• 11 Mei 2014 - 17:13

Inge Vaes:

Fanny,
    het salsadansen is echt heeeeeel leuk! Zou je ook moeten komen doen ;). En de knuffels zijn inderdaad genieten. De kindjes zijn echt super lief en ook echt blij dat we er zijn. Morgen lekker naar de kleuters! We skypen snel!! xx

Christy,
    zeker goan ich uch det liere!! Wacht mer toet oos volgende Pabo uitje met de dames. Ich zal binnenkort as ich get mier kin un stukje loate filmen, den kinse vast goan oefenen, haha! Tot in juli op ut vleegveld!! Liefs

Lieke,
    ga jij af en toe drankjes voor me drinken in Roermond? Anders ben ik bang dat ze verlies gaan draaien... En als ik terug kom gaan we weer gezellig samen! Dikke kus terug!!

Twan,
    Wat leuk, naar Toverland!! Jammer dat ik er niet bij was, want dan was ik ook met je mee de achtbaan in gegaan! Hoe gaat het met je keyboardlessen van Rob? Ik kom een keertje luisteren als ik terug ben!
    Doe je de groetjes aan de hele klas van me?

• 13 Mei 2014 - 16:36

Twan:

Hoi Juf Inge,

wat leuk dat je nog eens komt luisteren naar de viering op school!

xxx Twan!

• 14 Mei 2014 - 22:47

Christy:

Hahaha, ig kiek noe al oet noa hut filmpje!
    Den studeer ig hut mit de dames is en zulle ver dig dansend verwelkomme op Schiphol! ;)